Design en læringsaktivitet: Thinglink (05.02.19)

I dagens modul har vi arbejdet med platformen Thinglink, som et supplement til læringsaktiviteterne. Her kan eleverne interaktivt arbejde med materialet.

Jeg har i den forbindelse forsøgt at lave en Thinglink, som skal understøtte især repetitionsdelen af min amerikansk historie undervisning.  



Hvilken læringsteori kan jeg benytte her?

Hvis jeg tager udgangspunkt i Knud Illeris' læringstrekant, så er jeg her med til at redigere/skrue på indholdsdelen for dermed at øge motivationen og drivkraften. 

Umiddelbart kan jeg ikke se at samspilsdimensionen kommer på bordet, så dette er naturligvis med til at gøre mig lidt påpasselig. Men jeg tænker, at eleverne eventuelt kan lave øvelsen parvis og træne repetition. 



Hvordan kan jeg bruge Thinglink på min arbejdsplads?

Thinglink virker som en oplagt mulighed for at samle en masse information ét sted - og overskueliggøre undervisningsforløbet for eleverne. 

Derudover er designet uden tvivl med til at øge elevernes interesse og vække deres nysgerrighed. 

Jeg håber, at jeg ved hjælp af Thinkling kan motivere nogle af de mere inaktive elever, så de får kigget på undervisningsmaterialet uden at de bliver alt for overvældet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

2. vejledningsgang

praktisk it-baserede  produkt Mit praktiske produkt består af en interaktiv video, som understøttes af vores LMS (Moodle). Det er en ...