1. vejledningsgang

Kontekst​ ​og​ ​læringsteoretisk​ ​problemstilling
Jeg er engelskunderviser på EUX merkantil, på det studieforberedende år. Målgruppen består af voksne, men aldersforskellen kan ofte spænde fra 18-årige til 60-årige.

Som led i en digitaliseringsstrategi, har min arbejdsplads indlagt nogle digitale forløb, som er fulde digitale dage, hvor undervisningen foregår asynkront og digitalt - eleverne sidder med andre ord alene med et digital, konceptualiseret forløb.

Min største udfordring i forbindelse med disse digitale dag, har været elevernes varierende forudsætninger samt deres motivation.

Hvordan kan jeg sikre motivation ved at inddrage differentiering vha. et e-læringsværktøj?

Valg​ ​af​ ​læringsteori

  • Illeris læringstrekant med fokus på drivkraft.
  • Evt. Vygotskijs 'zone for nærmeste udvikling', stilladsering


Valg​ ​af​ ​didaktisk​ ​model

  • eDidaktiske Overvejelsesmodel.
  • evt. komparativ analyse af et instruktivistisk forløb og et konstruktivistisk (produkt)

Valg​ ​af​ ​teknologi

  • Moodle (LMS på min arbejdsplads)
  • video (med interaktiv funktion)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

2. vejledningsgang

praktisk it-baserede  produkt Mit praktiske produkt består af en interaktiv video, som understøttes af vores LMS (Moodle). Det er en ...