Kontekst og læringsteoretisk problemstilling
Jeg er engelskunderviser på EUX merkantil, på det studieforberedende år. Målgruppen består af voksne, men aldersforskellen kan ofte spænde fra 18-årige til 60-årige.
Som led i en digitaliseringsstrategi, har min arbejdsplads indlagt nogle digitale forløb, som er fulde digitale dage, hvor undervisningen foregår asynkront og digitalt - eleverne sidder med andre ord alene med et digital, konceptualiseret forløb.
Min største udfordring i forbindelse med disse digitale dag, har været elevernes varierende forudsætninger samt deres motivation.
Hvordan kan jeg sikre motivation ved at inddrage differentiering vha. et e-læringsværktøj?
Valg af læringsteori
- Illeris læringstrekant med fokus på drivkraft.
- Evt. Vygotskijs 'zone for nærmeste udvikling', stilladsering
Valg af didaktisk model
- eDidaktiske Overvejelsesmodel.
- evt. komparativ analyse af et instruktivistisk forløb og et konstruktivistisk (produkt)
Valg af teknologi
- Moodle (LMS på min arbejdsplads)
- video (med interaktiv funktion)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar