Vi har arbejdet med QR-koder i dag og hvordan det kan bruges i en undervisningssammenhæng.
Umiddelbart kan dette bruges i en Flipped Learning kontekst, hvor eleverne skal ud af klasselokalet. Det kunne f.eks. være i forbindelse med en 'skattejagt', hvor eleverne skal ud på informationssafari og tilegne sig viden omkring et bestemt emne.
Dette kunne desuden fremme elevernes motivation ved at spille på gamification-faktoren. Med lidt god vilje kan denne type læring føles mere som en leg.
Jeg har valgt en video om amerikansk politik, som jeg forestiller mig de kunne scanne og se udenfor klasselokalet.
Derudover har jeg også forsøgt at lave en QR-kode over lokationen, hvor denne skattejagt kunne foregå.
Video. Lokation
Umiddelbart kan dette bruges i en Flipped Learning kontekst, hvor eleverne skal ud af klasselokalet. Det kunne f.eks. være i forbindelse med en 'skattejagt', hvor eleverne skal ud på informationssafari og tilegne sig viden omkring et bestemt emne.
Dette kunne desuden fremme elevernes motivation ved at spille på gamification-faktoren. Med lidt god vilje kan denne type læring føles mere som en leg.
Jeg har valgt en video om amerikansk politik, som jeg forestiller mig de kunne scanne og se udenfor klasselokalet.
Derudover har jeg også forsøgt at lave en QR-kode over lokationen, hvor denne skattejagt kunne foregå.
Video. Lokation
Ingen kommentarer:
Send en kommentar